سوالات متداول مربوط به پکیج

۱- نصب پکیج در چه مکان هایی ممنوع است ؟

  1. استفاده از دودکش آکاردئونی ( فنری ) و یا عبور دودکش از سقف کاذب
  2. استاندارد نصب پکیج گرمایشی از کف ساختمان ۱.۵ متر می باشد به همین منظور نصب پکیج در ارتفاع کمتر از ۱ متر و یا بیش از ۲ متر اکیدا ممنوع است .
  3. هر پکیج گرمایشی باید به صورت مستقل دارای یک دودکش اختصاصی تا پشت بام باشد و اتصال دودکش پکیج به دودکش مشترک ساختمان ممنوع است .
  4. نصب پکیج در فضاهای بسته و مرطوب: مانند زیرزمین – راه پله ها – اتاق خواب – سرویس بهداشتی ( دستشویی و حمام ) – پاسیو …
  5. نصب پکیج در مکان هایی که مستقیما در معرض تاثیرات جوی قرار میگیرد مثل : تابش نور خورشید – باد و طوفان – برف و باران .
  6. نصب پکیج در روی سیستم گرمایشی ( مانند اجاق گاز ) : از خریداران محترم تقاضا می گردد پس از نصب پکیج توسط نماینده مجاز ، از قرار دادن اجاق گاز و هر نوع سیستم گرمایشی در زیر پکیج جدا خودداری فرمائید . ( حداقل فاصله افقی پکیج تا اجاق گاز ۴۵ سانتیمتر می باشد )
  7. نصب پکیج در مجاورت سیستم سرمایشی ( کولر) : مطابق با استاندارد فاصله پکیج گرمایشی تا کولر ۳ متر در نظر گرفته میشود لذا از خریدار محترم تقاضا می گردد که از نصب کولر در مجاورت پکیج گرمایشی خودداری فرمائید و به فاصله ایمن فوق الذکر بین این دو سیستم گرمایشی و سرمایشی توجه نمائید .
  8. نصب پکیج در جایی که دیواره های کناری ( مثل کابینت ) به قاب پکیج چسبیده شود و امکان تعمیرات را غیر ممکن و یا سخت نماید ممنوع است فاصله پکیج از دیوارهای کناری ۱۵ سانتی متر در نظرگرفته شود.

۲- الزامات نصب دودکش دو جداره در چه مکان هایی است ؟

  • در محیط های با متراژ کم تر از ۶۰ متر مربع استفاده از دودکش دوجداره الزامیست .
  • در مکانهایی مانند تراس و یا فضای باز که برای پکیج جای دودکش تعبیه نشده باشد .

۳- پکیج گرمایشی آریستون برای گارانتی شدن قسمت های مختلف به چه وسایلی نیاز دارد ؟

  • فیلتر گاز : به منظور گارانتی شدن شیرگاز پکیج
  • فیلتر پلی فسفات : به منظور گارانتی شدن مبدل ها و پمپ پکیج
  • محافظ برق : به منظور گارنتی شدن برد کنترل و صفه نمایش
  • فیلتر مغناطیسی مدار برگشت گرمایش : به منظور گارانتی شدن مبدل ها و پمپ پکیج
  • شیلنگ های فلکسی استیل : به منظور گارانتی شدن مبدل ها و پمپ پکیج

۴- آیا پکیج قابلیت کپسولی شدن را دارد ؟

بله

۵- مقدار فشاری که عقربه فشارسنج باید نمایش دهد چقدر است ؟

  • درون پکیج گرمایشی قطعه ای به نام پرشر سوئیچ آب وجود دارد زمانی که فشار آب داخل مدار گرمایش کم تر از ۰.۶ بار گردد به دلیل مباحث ایمنی و جلوگیری از آسیب رسیدن به پکیج فرمان وصل صادر نمی شود. پس برای این منظور مقدار عددی که فشارسنج نمایش می دهد باید در محدود مجاز(۰.۶ تا ۱.۵بار) باشد.

۶- چگونه می توان فشار آب داخل سیستم گرمایش ( رادیاتور– فن کوئل –گرمایش از کف ) را تنظیم نمود ؟

  • شیر پرکن به منظور تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش استفاده می شود . این قطعه در زیر پکیج تعبیه شده است ابتدا دسته پلاستیکی آبی رنگ را به آرامی به سمت پایین حرکت داده و سپس با چرخاندن آن به سمت چپ ، آبسرد ورودی وارد مدار گرمایش می گردد و همزمان عقربه فشارسنج افزایش می یابد . زمانیکه عقربه به مقدار فشار ۱.۲الی ۱.۵ بار رسید شیرپرکن را به سمت راست چرخانده و می بندیم.

۷- در صورتی که پس از تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش شیر پرکن باز بماند چه مشکلی پیش خواهد آمد ؟

  • در این صورت عقربه فشار سنج بتدریج ( با توجه به مقدار فشار آب ) افزایش پیدا می کند و زمانیکه به مقدار ۳ بار رسید شیر اطمینان فعال می شود و باعث آبریزی خواهد شد.

نکته مهم :
به دلیل اینکه در بعضی از مناطق فشار آب در طول روز کم می باشد و با اینکه شیر پرکن باز است عقربه فشار سنج ثابت خواهد ماند و شیر اطمینان عمل نمی کند . ولی هرچه به پایان شب نزدیک می شویم فشار آب( به دلیل کاهش مصرف آب) افزایش یافته و عقربه فشارسنج شروع به افزایش می نماید و باعث آبریزی سیستم خواهد شد که برای رفع مشکل فوق شیر پرکن را باید ببندیم و همیشه از بسته بودن آن اطمینان کامل داشته باشیم .

۸- فشارآب داخل سیستم گرمایشی را روی ۱.۵ بار تنظیم می کنیم ولی با بستن شیر پرکن ، همچنان فشار آب داخل مدار گرمایش افزایش می یابد و در نهایت شاهد ریزش آب از زیر پکیج خواهیم بود . علت چیست ؟

  • شیر پرکن خراب است .

۹- سیم برق پکیج را به پریز وصل می کنیم اما چراغ On/Off پکیج روشن نمی شود ؟

  • از وجود برق در پریز اطمینان نمائید .
  • سیم رابط برق پکیج را بررسی نمائید .
  • به خدمات پس از فروش خود اطلاع دهید .

۱۰- طریقه تنظیم مود تابستانه و زمستانه به چه صورت است ؟به دفترچه راهنما مراجعه کنید .

۱۱- آیا استفاده از دودکش آکاردئونی ( فنری ) ممنوع است ؟

بله ممنوع است.

۱۲- در صورتی که بخواهید برای مدتی منزل خود را ترک نمائید چه باید کرد ؟

  • ابتدا آب داخل پکیج و مدار گرمایش را تخلیه نمائید .
  • از بسته بودن شیرگاز و قطع برق اطمینان حاصل نمائید.
  • شیر اصلی گاز را ببندید.

۱۳- آیا در صورتی که پکیج در تراس ( بالکن ) نصب گردد در برابر سرما و یخ زدگی محافظت می شود ؟
بله – معمولا پکیج های هوشمند به منظور جلوگیری از ترکیدگی هیدرولیک ها و مبدل و سایر قطعات ، سیستمی با عنوان حفاظت در برابر یخ زدگی Anti Freeze Function را در آن تعبیه کرده اند. که با سه شرط ذیل فعال می گردد :

  • پکیج به برق وصل باشد .
  • گاز پکیج وصل باشد .
  • فشار آب داخل مدار گرمایش از ۰.۶ بار کمتر نباشد .

۱۴- آیا می توان پکیج را در کابینت نصب نمود یا پس از نصب دور پکیج را کابینت کرد ؟

  • بله – اما طبق استاندارد باید فاصلۀ پکیج تا دیواره های کناری ۲۰cm باشد و فضای داخل کابینت به گونه ای نباشد که با بسته شدن درب کابینت اکسیژن به پکیج نرسد. توصیه سازمان خدمات پس از فروش آریستون این است که در روی درب کابینت دریچه هوا تعبیه گردد که در زمان بستن شدن درب کابینت ، اکسیژن به اندازه کافی به پکیج برسد و احتراق کامل شکل گیرد .

۱۵- آیا می توان پکیج را در تراس یا در محلی دیگر در کنار کولر نصب نمود ؟ خیر– طبق استاندارد حداکثر فاصله کلاهک پکیج تا کولر باید ۳ متر باشد.

۱۶- آیا می توان زیر پکیج، اجاق گاز یا سیستم گرمایشی نصب نمود ؟ خیر– طبق استاندارد حداقل فاصله افقی پکیج تا اجاق گاز یا هر نوع سیستم گرمایشی ۴۵ سانتی متر در نظر گرفته شود.

۱۷- آیا می توان در جلوی پکیج ،یخچال فریزر و یا هر وسیله دیگری قرار داد ؟ خیر– حداقل فاصله پکیج از روبرو تا هر وسیله دیگری ۱m می باشد.

۱۸- کاربرد پکیج مخزن دار آریستون مدل کلاسB در کجاست ؟

  • در خانه های ویلایی بزرگ و یا جاهایی که نیازمند سه دوش همزمان با دبی ۲/۲۵ لیتر بر دقیقه هستند کاربرد دارد. لازم به ذکر است این مدل از پکیج آریستون دارای دو مخزن ۲۰ لیتری ( دوبل) می باشد .

۱۹- کاربرد پکیج GENUS PREMIUM EVO FS در کجاست ؟

  • در جاهایی که متراژ محل ۴۰۰ متر مربع باشد و با توجه به مخزن ۱۰۵ لیتری که در آن تعبیه شده است می تواند چندین شیر به صورت همزمان را با اختلاف دمای ۲۵ درجه سانتی گراد فراهم نماید .

۲۰- سایز دودکش مورد نیاز برای پکیج گرمایشی آریستون ایتالیا چیست ؟ قطر دودکش ۱۰cm می باشد

۲۱- قطر دریچه های هوای تازه چقدر است ؟ ۸۰cm

۲۲- قطر لوله های مدار مصرفی و گرمایش و لوله گاز چقدر است ؟ لوله مدار مصرفی : ۱.۲ لوله مدار گرمایش : ۳.۴ لوله گاز : ۳.۴

۲۳- سیستم گرمایشی قابل اتصال به پکیج های گرمایشی آریستون چیست ؟ ۱- رادیاتور ۲- گرمایش از کف ۳- فن کوئل

۲۴- مدت زمان گارانتی پکیج آریستون چقدر است ؟

  • ۳۰ ماه گارانتی طلایی تعویض قطعات و ۱۰ سال خدمات پس از فروش در سراسر کشور توسط شرکت گارانتی کننده انجام می پذیرد .

۲۵- آیا خرید دودکش و متعلقات جانبی به عهده مشتری است ؟

  • بله– خرید دودکش – شیلنگ های رفت و برگشت مدار مصرفی و گرمایش، شیرهای ربع گرد ۱.۲ و ۳.۴ ، فیلتر رسوب گیر مغناطیسی یا ( پلی فسفات )، فیلتر گاز و محافظ برق به عهده مشتری است .

۲۶- آیا هزینه های تعویض قطعات و یا اجرت آن در مدت زمان گارانتی به عهدۀ شرکت گارانتی کننده می باشد ؟

  • بله – کلیه هزینه های در دوره گارانتی به عهده شرکت است و مشتری تنها هزینه ایاب و ذهاب را باید بپردازد.

۲۷- آیا هزینه نصب پکیج گرمایشی آریستون رایگان است ؟

  • بله – هزینه نصب پکیج آریستون توسط نمایندگان مجاز شرکت گارانتی کننده در سرتاسر کشور رایگان است .

۲۸- آیا در محل نصب پکیج چگالشی آریستون وجود لوله فاضلاب ( درین ) الزامی است ؟

  • بله – چون پکیج های چگالشی در موقع احتراق ، آب های اسیدی تولید می نمایند که باید از طریق لوله فاضلاب تخلیه گردد.

۲۹- آیا می توان از پکیج فقط برای تأمین آبگرم مصرفی استفاده کرد ؟

  • بله – مسیر رفت و برگشت گرمایش را توسط یک عدد شیلنگ پیسوار دو سر مهره به هم وصل نمائید.

۳۰-در صورتی که عقربه فشار سنج، عددی بیش از ۱.۵ بار را نمایش دهد ، برای کاهش فشار چه باید کرد ؟

  • در زیر پکیج قطعه سیاه رنگی ( شیر تخلیه ) تعبیه شده است . ابتدا یک ظرف زیر شیر تخلیه قرار می دهیم و سپس آبسرد ورودی را می بندیم و در نهایت شیر تخلیه را باز می کنیم در این حالت عقربه فشار سنج کاهش می یابد و زمانیکه به مقدار ۱.۵ بار رسید دوباره شیر تخلیه را می بندیم و فلکه آبسرد ورودی را باز می نمائیم .

۳۱- در زمان کارکرد پکیج بوی دود استشمام می گردد و سوزش چشم ها و بینی را به دنبال دارد در این حالت چه باید کرد ؟

  • در این حالت باید از باز بودن دودکش از بالای پکیج تا پشت بام اطمینان حاصل نمائید و باید از سالم بودن دودکش ( عدم وجود سوراخ روی دودکش ) اطمینان حاصل نمود . چون یکی از دلایل نشت محصولات احتراق ( دود ) به داخل محیط وجود درز و سوراخ در روی دودکش می باشد درغیر این صورت با خدمات پس از فروش آریستون تماس حاصل فرمائید.

۳۲- آیا هزینه ایاب و ذهاب و راه اندازی اولیه ( بار اول و در موقع نصب ) به عهده شرکت گارانتی کننده است ؟

  • بله– هزینه ایاب ذهاب برای اولین بار ( در زمان نصب ) رایگان است .

۳۳- موارد ابطال گارانتی پکیج آریستون ایتالیا چیست ؟

۳۴- برای انتخاب بهترین محصول آریستون چگونه می توان از مشاوره رایگان بهره برد ؟

  • واحد فنی و مهندسی سازمان خدمات پس از فروش در خدمت شما هموطنان گرامی خواهد بود .

۳۵- زمانی که به قاب پکیج دست زده می شود برق گرفتگی دارد، علت چیست ؟

  • از اتصال سیم ارت ( زمین) به پکیج اطمینان حاصل نمائید .
  • پریز برق را با فازمتر بررسی کنید در صورتی که هر دو سیم نول و فاز برق دار باشد ( دو فاز) موضوع را به اداره برق اطلاع دهید .
  • در صورت عدم وجود مشکل در برق ورودی ، سیم برق پکیج را بیرون آورید و با سازمان خدمات پس از فروش تماس حاصل فرمائید.

خدمات سرویس و نگهداری ما

بهترین مرکز خدمات با بیش از 18 سال تجربه

سرویس دوره ای دستگاه

شروع از 99 هزار تومان/6ماه

سرویس سالانه دستگاه

شروع از 299 هزار تومان

اشتراک طلایی

شروع از 499 هزار تومان

خدمات استخر

اطلاعات بیشتر

خدمات کولرگازی

اطلاعات بیشتر

خدمات داکت اسپلیت

اطلاعات بیشتر

خدمات پکیج گرمایشی

اطلاعات بیشتر

خدمات چیلر

اطلاعات بیشتر

بسته های خدمات پیشنهادی ما

برنامه های سرویس برای همه

99هزار تومان
بسته سرویس دوره ای

سرویس دوره ای دستگاه به صورت هر شش ماه یکبار

299هزار تومان
بسته سرویس سالیانه

سرویس سالیانه دستگاه بصورت هر سالی یکبار

رزرو نوبت

در صورتی که نیاز به مراجعه تکنسین جهت رفع مشکل دستگاه خود دارید لطفا فرم زیر را پر کنید.